Jürgen Altmanns hart klopt voor reizen, goede koffie – en zonnebrillen. Maar niet om er zelf cool uit te zien, wel om mensen in de Himalaya en de Andes te helpen gezondere ogen te krijgen. Altmann is daarom een perfecte ambassadeur voor ons eYo project – en lanceert nu zijn eigen model. Limited edition, natuurlijk.
eYo – Verhalen en creatieve brillen-styles
eYo is een project dat door Edel-Optics is gelanceerd om een platform te bieden aan alledaagse helden met de meest uiteenlopende backgrounds. De eYo-ambassadeurs zijn allemaal fascinerende persoonlijkheden met een uniek leven en gevoel voor stijl. Zij vertellen hun verhalen uit de muziek, kunst, design, sport en co. door middel van (zonne)brillen die zij zelf hebben ontworpen en die de creatieve handtekening van elke ambassadeur dragen, van schets tot eindproduct.
eYo-ambassadeur Jürgen Altmann: Redder in nood op twee wielen
Ich bin ein Textblock. Klicken Sie auf den Bearbeiten Button um diesen Text zu ändern. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Waarom een zonnebril zo belangrijk is in de bergen
UV-straling neemt met elke hoogtemeter toe. Voor de mensen in de Himalaya of de Andes, die hun leven lang op 3.500 tot 5.000 meter hoogte leven, vormt dit sterke zonlicht een groot gevaar. Ongeveer 80 procent van de bevolking heeft oogontstekingen of ernstigere beschadigingen zoals cataract of oogkanker. Een zonnebril kan dit voorkomen of op zijn minst uitstellen.
Met zijn hulporganisatie SHADES OF LOVE heeft Altmann inmiddels meer dan 460.000 zonnebrillen uitgedeeld in het hooggebergte. Zijn project wordt nu zelfs uitgebreid tot de Arctische regio, waar sneeuwblindheid een wijdverbreid gevaar is. Hoe jij kan helpen? Lees er alles over op de website van SHADES OF LOVE.
eYo x Jürgen Altmann: Zonnebrillen met toegevoegde waarde
Het ontwerp van Jürgen Altmanns zonnebril baseert zich met zijn zijdelingse bescherming op het thema UV-bescherming. Met zijn gestroomlijnde pilotenvorm en het gespiegelde monoglas vormt hij bovendien een uiterst cool statement dat er niet alleen in het hooggebergte van deze wereld goed uitziet, maar ook in de stad. Maar pas op: van dit extravagante model zijn slechts 300 stuks verkrijgbaar!