Het afgelopen weekend in Mexico City rookte het asfalt toen in het Foro Sol-stadion – het vaderland van Diablos Rojos del México – het hoogtepunt van de motorsport, de Race of Champions (ROC), plaatsvond. Het baseballstadion werd omgebouwd en voorzien van een circuit waarop de meest succesvolle coureurs ter wereld konden duelleren. Eenmaal per jaar komen de beste van de belangrijkste motorsportdisciplines, zoals Formule 1, World Rally of Le Mans samen, om onder identieke omstandigheden elkaars krachten te meten. Dit betekent dat in deze competitie alle Race of Champions-coureurs in identieke racewagens strijd leveren. Het toernooi is zo georganiseerd dat alle coureurs op dezelfde dag de titel “World’s Greatest Driver” betwisten, de dag erna worden de nationale vlaggen vermengd en wordt in het kader van de landenwedstrijd beslist welk team de titel mee naar huis neemt. De Nations Cup-winnaars werden Johan Kristoffersson en Tom Kristensen van het Nordic-team. In het individuele klassement kon de Mexicaanse Benito Guerra een thuisoverwinning in de wacht slepen.
Aan het evenement nam tevens Edel-Optics deel als officiële Eyewear Partner van de Race of Champions. Gezien het feit dat het hier het 30-jarig jubileum van ROC betreft, hebben de oprichter Fredrik Johnsson en Edel-Optics iets heel bijzonders bedacht. Speciaal voor het autosportevenement werd een zonnebrillencollectie in beperkte oplage ontworpen, die twee modellen omvat. De Race of Champions Fan Edition Black is een zeer sportief exemplaar dat bij elke ROC-fan hoort. Ook een must-have voor elke raceliefhebber met benzine in het bloed is de Race of Champions Limited Edition Havana. Deze Race of Champions-zonnebrillen onderscheiden zich door hun lichte, intense Havana-kleur en werden zo een blikvanger op het circuit. Het is dus precies het juiste accessoire als het gaat om “SEE AND BE SEEN”.
Hoewel Edel-Optics ter plaatse was als eyewear-partner om met name de racers uit te rusten met onze speciale zonnebrileditie, hebben we 100 exemplaren voor jullie achtergehouden, die nu te koop zijn in onze online winkel. Echter, gezien deze zeer beperkte hoeveelheid, moet je net zoals de kampioenen op het gaspedaal trappen. Omdat de ROC-zonnebrillen permanent in beeld waren en de helmen van de coureurs werden voorzien van ons logo tijdens de wereldwijde live-uitzending van het evenement, kwamen de eerste bestellingen al binnen toen de motoren nog warm waren.
Wie remt, verliest! 😉
Leave a Comment