Het is zo ver. Het is ver van New York City naar Berlijn. Maar ondanks de grote geografische afstand en tijdswisseling zijn beide steden op één punt zeer nabij: de mode. Wat van ver komt, is lekker.
Een ander gemeenschappelijk kenmerk brengt iets naar voren, wat essentieel is voor ons welzijn: het voorjaar begint. Dankzij dit seizoen genieten onze door de winter vermoeide geesten van de warme zonnestralen en daarmee van de belangrijkste bron van vitamine D. Bovendien is het genieten van de zon een waardevolle gelukservaring.
De keerzijde van deze oogverblindende medaille: de UV-straling. Gelukkig worden we beschermd door de nieuwe zonnebrillen die bij het begin van de lente horen. Zo zou je bijna de gedachte kunnen koesteren dat het begin van de lente niet alleen op astronomische, meteorologische of fenologische wijze, maar ook modieus kan worden bepaald. Welke publicatie in de onhandelbare stroom van nieuwe merken en collecties dit jaar echt de moeite waard zijn, zul je in deze blogpost te weten komen.
Tommy Hilfiger x Zendaya
Achter de mannennaam Tommy Hilfiger verschuilt zich samengebalde vrouwelijke kracht! Omdat de vrouwelijke zonnebrilcollectie voor dit jaar van Tommy Hilfiger volledig in het teken staat van haar merkambassadrice Zendaya Coleman staat. De legendarische Amerikaanse ontwerper Thomas “Tommy” Jacob Hilfiger heeft met het acterende, zingende en dansende talent samengewerkt om een collectie brillen voor het lopende jaar te creëren.
Het internationale model is niet alleen in trek bij de feministische beweging, maar ook bij Vogue. En op de Vogue. En op de Cosmopolitan. En op de omslag van InStyle. En ga zo maar door. In totaal zijn meer dan 70 fashioncovers over de hele wereld een overtuigende referentie met als gevolg dat de New Yorkse modeontwerper heeft besloten om Zendaya te engageren. Het resultaat, de Tommy Hilfiger Zendaya-zonnebril behoort tot de mooiste ontwerpen die de twee vrienden in 2019 naar de andere oever van de grote vijver stuurden.
De Tommy Hilfiger-zonnebril Zendaya is nog maar nauwelijks op de markt en is reeds een icoon. Het komt door het montuur, dat duidelijk door de vliegeniersbril geïnspireerd is. Bijzonder is het frame van de ongewone neusbrug, welke lijkt op een klassiek pilotenmodel in plaats van de vorm van een dubbele brug. Bovendien valt de brug van het Zendyaya-model op door een metalen ornament, dat kan worden gezien als een omgekeerde “T”. Het lichtbruine ontwerp wordt gecompleteerd door een metalen embleem van Tommy Hilfiger op de poten en een afbeelding van Tommy Hilfiger x Zendaya op de uiteinden.
Ook heel mooi, maar heel anders is de frameloze TH Zendaya II. Naar keuze verkrijgbaar in bruine of blauwe stijl, zodat je ongeacht de kleur alleen al door de extra grote glazen, die zich qua vorm ergens tussen rond en ovaal bevinden, opvalt. De bovengenoemde dubbele brug ontbreekt niet aan deze zonnebril van Zendaya, integendeel! Deze valt op door het goud (of zilver) en is bij dit model tevens voorzien van het opvallende logo op de poot.
Alsof Zendaya niet verrassend genoeg was als getuigenis, voegden nog twee beroemdheden uit de modewereld zich bij het team om de nieuwe Tommy Hilfiger-collectie te promoten. De twee bekende, invloed hebbende persoonlijkheden Caro Daur en Nina Suess zijn officiële gezichten van de brillensamenwerking. Op Nina‘s mooie neus kan de zonnebril Zendaya 2 al ontdekt worden. Meer over de twee beroemdheden in verband met Tommy Hilfiger zul je in de komende weken op ons Instagram-profiel kunnen zien. Stay tuned!
ic! Berlin + SEE AND BE SEEN
Iedereen die voor het eerst via deze blogpost niet op de Edel Optics-website is beland, maar al iets over ons heeft gelezen, weet dat KWALITEIT erg belangrijk voor ons is. ic! is geschreven in kleine letters, maar tot nu toe konden we onze kwaliteitsbelofte niet beter nakomen dan met dit merk. De Berlijnse brillenfabrikant vertrouwt al meer dan 23 jaar op traditioneel vakmanschap en schept hiermee nieuwe maatstaven. De brillen en zonnebrillen van ic! Berlin is met behulp van de modernste technologie uit één stuk metaal vervaardigd en heeft dus geen schroeven nodig.
Ook binnen de stijlaspecten onderscheidt ic zich! Berlin altijd innovatief. Met collecties als „Urban“ tot onder meer ic! De zonnebril “Skyline” en “Hauptstadt” van Berlin maken deel uit van het label en maken Berlijn niet alleen tot stad met het hoofdkantoor, maar ook tot zijn DNA. Geïnspireerd door de gevels, daken en al het andere dat je ontdekt wanneer je door de straten van BLN loopt en je blik naar boven richt – of als toerist of als echte Berlijnse beer met kopkleppen.
Een andere spannende streek van de (mode)gekke Bärliner is de “Cinematik-collectie”, die zijn inspiratie vond in bekende filmpersonages. Showtime!
Ook de nieuwe collectie schittert met een bril en een zonnebril van ic! Berlijn, de spirituele ontwerpdimensies spatten uiteen. Gekenmerkt door gewaagde namen wie “Bang N.” of “Thor S.” ontstaan de ic! Berlin-brillen als thema in de brillenindustrie. Met opvallende stijlen van Hexagonal tot Butterfly is ook wanneer je de zonnebrillen van ic ziet! Fluisterend Berlijn. Zet dus de “Screwless Shades” op je neus en laat iedereen zien dat je weet wat er in de lente zo fris is dat het dauw verzamelt.