Zonnebrillen zijn echte allrounders. Uiteraard beschermen ze ons tegen verblinding door de zon en absorberen ze de gevaarlijke UV-stralen. Sommige modellen hebben extra functies, zoals gepolariseerde of opzetbare en uitwisselbare lenzen. Sommige fabrikanten hebben exemplaren ontwikkeld die zelfs opgevouwen kunnen worden. Waar de meeste mensen zich nog niet van bewust zijn (of wat op zijn minst niet wordt uitgesproken) is dat het populairste modeaccessoire ondertussen wordt beschouwd als sieraad. Als je kijkt naar de dure modellen van Swarovski, Bvlgari of Jimmy Choo, zal je veel elegante glitter en prachtige glans zien. Graag willen wij je de meest in het oog springende zonnebrillen met Glam & Glitter voorstellen:
Sterren en sterretjes voor sterren en sterretjes
Gucci belichaamt luxe en elegantie. Dit Italiaanse merk staat bekend om zijn eclectische, eigentijdse en romantische producten, die zich onderscheiden van de concurrentie vanwege hun kwaliteit en unieke aandacht voor detail. De liefde voor detail wordt ook duidelijk bij de Gucci GG0116S, omdat dit model is versierd met tal van grote en kleine sterren, die zich op het hele montuur en op de beugels bevinden. Het gouden GG-logo aan de zijkant mag ook niet ontbreken. Niet alleen de fashionista en paradijsvogel Elton John, maar ook vele andere sterren uit de muziek- en filmwereld zijn fans van deze extravagante exemplaren.
Shine bright like a star crystal glass
Als je het over sieraden hebt, mag je Swarovski niet over het hoofd zien. Deze Oostenrijkse fabrikant van geslepen kristalglas verfijnt horloges, zonnebrillen en andere accessoires met kristallen en brengt glans in het dagelijks leven. De hoogwaardige geslepen kristallen breken het licht op een manier waardoor het hele accessoire lijkt te glanzen en een blikvanger wordt. De zonnebrillen van Swarovski zijn verkrijgbaar met en zonder kristallen in verschillende vormen van rond tot vierkant. Vooral populair bij vrouwen zijn de cat-eye-modellen.
Bvlgari
Bvlgari is de op twee na grootste producent van sieraden ter wereld. Beroemdheden zoals de actrice Kirsten Dunst en de acteur Leonardo DiCaprio hebben zeker bijgedragen tot het internationale succes. Het Amerikaanse supermodel Bella Hadid liet zich ook al vrij vaak fotograferen met de Bvlgari-zonnebril BV6089 uit de Serpenti-collectie. Bij deze collectie staat de slang centraal. Dat is de reden waarom de Bvlgari zonnebril Serpenti is versierd met elementen waarvan het design sterk doet denken aan een slangenhuid.
“Come in my room, my sheet Versace, when I go to sleep, I dream Versace“
De jongens van Migos weten wat goed is. Versace is een van de meest populaire modemerken ter wereld, niet alleen bij rappers en andere muzikanten. Iedereen die een stuk uit deze collectie bezit, draagt de Medusa met trots – het logo van Versace, dat het tot statussymbool heeft gebracht. Het is dan ook geen geheim dat dit Italiaanse luxemerk zijn prijs heeft. Als je het je niet kan veroorloven, kan je soms je toevlucht nemen tot namaak, o.a. nep Versace zonnebrillen. Onze producten zijn echter 100% origineel en worden geleverd met de originele hoes inclusief schoonmaakdoekje.
Een van de meest extravagante modellen is de Versace VE2197. Hij onderscheidt zich niet alleen door zijn enkelvoudige glazen en puntig toelopende vorm, maar ook door zijn gouden elementen. Hij heeft een gold-plating aan de bovenrand van het glas en aan de zijkanten. En natuurlijk mag de gouden Medusa niet ontbreken op de beugels.
Mode uit het Verre Oosten
Zoals je weet, kan smaak niet worden aangeleerd, en dat geldt ook voor sommige talenten. En het talent van Jimmy Choo is zeker één daarvan. De modeontwerper uit Indonesië begon te ontwerpen als een kleine jongen. Wie iets meester wil worden, moet al vroeg beginnen oefenen. Daarom was het slechts een kwestie van tijd voordat de ontwerper onderscheidingen ontving, zoals Officier in de Orde van het Britse Rijk of Designer-merk van het Jaar. Zelfs in de Britse koninklijke familie heeft Jimmy Choo glamour en glitter gebracht. Bijzonder opvallend is de Jimmy Choo-zonnebril Lizzy, die op haar montuur een ultrafijne kristallen decoratie laat schitteren.
Fancy Fashion van Fendi
Dat was echter niet altijd zo. Het Italiaanse modelabel Fendi werd in 1952 opgericht en stond lange tijd voor eenvoud en elegantie. Het was pas in de jaren 90 dat niemand minder dan de sterontwerper Karl Lagerfeld (te beginnen met de damescollectie) meer extravagantie in het merk bracht. Dit veranderde de stijl en de kleuren, patronen en vormen werden ongebruikelijker. Fendi kreeg deze nieuwe laag, zonder zijn oude waarden te verloochenen. Het resultaat zijn accessoires die innovatie en traditie combineren en daarom altijd deel uitmaken van de it-pieces. Het beste voorbeeld is waarschijnlijk de Fendi FF 0295/S.
Het maakt niet uit welk merk of model je kiest, één ding is zeker: Met kristalglas, strass steentjes, gouden elementen en andere ornamenten heb je geen kettingen of armbanden nodig, maar kan je je sieraden wel op je gezicht dragen. Dus we hopen dat er op kerstavond iets uit ons assortiment onder je kerstboom zal liggen 😉
Leave a Comment