"Het is belangrijk om eenvoudig niet te verwarren met oninteressant."
zei Calvin Klein ooit - en dat citaat vat het levenswerk van de New Yorkse ontwerper perfect samen. Klein werd wereldberoemd om zijn cleane, puristische mode, een who's who van sterren modelleerde voor hem, en zijn ondergoed maakte zelfs filmgeschiedenis. De brillen van cK zijn misschien niet zo sensationeel als sommige van Calvin Klein's reclamecampagnes, maar met hun ingetogen, elegante look maken ze elke outfit modieus af - of het nu gaat om een puristische Skandi-esthetiek, moderne avant-garde of duidelijke Aziatische cool.
De jonge Calvin Klein had een duidelijk beeld van zijn toekomst voor ogen: direct na de middelbare school begon hij zijn studie modeontwerpen aan het Fashion Institute of Technology in Manhattan en daarna werkte hij als ontwerper voor verschillende modehuizen in New York. Zijn schoolvriend Barry K. Schwartz leende hem uiteindelijk geld en de twee richtten hun eigen modelabel op onder de naam Calvin Klein. De eerste collectie in 1968 bestond uit slechts drie jurken en zes jassen voor vrouwen. Maar blijkbaar was Calvin Klein's bijzonder grote talent voor kleermakerij en esthetiek toen al duidelijk, want deze paar stukken waren genoeg om de orde van een modehuis duidelijk te maken. Er volgden er meer, en al snel ging de tijdloze puristische stijl van de ontwerper door het dak. Modetijdschriften waren dol op de goedgevormde man met visie, en zijn dames- en later ook herenmode werden bijna met prijzen overladen.
Een niet onbelangrijk deel van de hype rond Calvin Klein hadden ook de reclamecampagnes van het modelabel. Al de eerste campagne 1980 met de toen 15-jarige Brooke Shields had het in zich: De extra strakke jeans adverteerde de "Blue Lagoon"-actrice met de flirterige spreuk: Niets komt tussen mij en mijn Calvins. Te veel voor het preutse Amerika. Sommige tv-stations haalden de spotjes uit de ether. Calvin Klein moest zich in talrijke interviews verantwoorden, maar antwoordde slechts nonchalant: "Reclame wil aandacht trekken, meer niet." En dat is zo gebleven, want Calvin Klein was zich er terdege van bewust dat jeans niet alleen zware werkbroeken waren, maar ook heel sexy konden zijn. En hoe strakker ze waren, hoe beter ze verkochten. Alleen al in de eerste week na de lancering van de commercial met Brooke Shields gingen er 200.000 paar over de toonbanken.
In de jaren '90 hangen supermodellen als Christie Turlington, Linda Evangelista en Kate Moss rond op billboards zo hoog als huizen - met niets anders dan Calvin Klein jeans aan hun lijf. Daarna volgden duospots met Mark Wahlberg en Kate Moss, ook licht gekleed, voor de nieuwe ondergoedcollectie van Klein. En met de legendarische campagnes voor de best verkopende parfums Obsession en ck One heeft Calvin Klein zijn troon op de modeolympus verstevigd. Hoeveel verkeersopstoppingen op Times Square in New York destijds te wijten waren aan Calvin Klein-posters valt nog te bezien.
Lingerie, tenslotte: in de jaren zeventig had niemand verwacht dat ondergoed met fijne ribbels ooit een rage zou worden. Maar voor Calvin Klein was er niets meer nodig dan katoen en een elastiekje met zijn naam erop om een revolutie voor ondergoed te beginnen. Vooral omdat het slipje er meestal niet meer gewoon onder werd gedragen, maar uitdagend over de tailleband heen stak, samen met het logo. Een paar jaar later droegen zoveel mannen cK ondergoed dat Klein's dochter Marci eens publiekelijk klaagde: "Elke keer als ik met een man naar bed ga, zie ik de naam van mijn vader op het ondergoed!" Anders zou de gag in de film Back to the Future waarschijnlijk ook niet gewerkt hebben: Daarin keert Marty McFly (Michael J. Fox) via een tijdmachine terug naar 1955 en wordt hij door zijn moeder Calvin Klein genoemd. Dat is wat er op zijn onderbroek stond, na alles .... Een legendarische productplaatsing voor het groeiende bedrijf.
Maar Calvin Klein is niet alleen jeans en ondergoed - het imperium van de koning van het purisme zou bij lange na niet zo groot geworden zijn als zijn gewone collecties niet verkocht waren als ijs op het strand. Het cK-logo was de maat van alle dingen in de jaren 90, zijn tot het strikte minimum gereduceerde satijnen jurken domineerden de rode lopers en met zijn hoogwaardige uniseksmode heeft hij de stijl van de jaren 90 en ook het opkomende genderdebat op beslissende wijze mee helpen bepalen. En voor Calvin Klein zelf: Hij was ook niet seksueel bepaald, na verschillende huwelijken met vrouwen richtte hij zich steeds meer op zijn eigen geslacht. Wat echter altijd hetzelfde bleef, was zijn uitgesproken gevoel voor esthetiek en de schoonheid van de vorm. Al snel was het voor hem niet meer genoeg om alleen mode, accessoires en parfums te ontwerpen, juwelen, horloges, woonartikelen volgden - en natuurlijk talrijke brillen en zonnebrillen collecties.
Subtiele Sexyness - dat is het ontwerpmotto van Klein, en het geldt ook voor zijn brillenontwerpen. Heldere lijnen en subtiele kleuren zijn het geheim van het succes. De bestsellers zijn filigraan ronde monturen van metaal in goud- en nude-tinten, zoals de Calvin Klein bril CK 5460 of de CK bril CK 19119, die zowel als heren bril als dames bril passend zijn.
Rechthoekige damesbrillen in donkere kleuren zijn even geschikt voor zaken als voor clubs, bijvoorbeeld de Calvin Klein bril CK 5462 of de Calvin Klein CK 18706 bril. Het hoogwaardige kunststof materiaal van het montuur garandeert een goed draagcomfort en een lange kleurechtheid en is ook geschikt voor wat dikkere glazen.
Mannen houden van de klassiek-simpele brillen van het label en gaan graag voor monturen zoals de CK 5970 in bruin of de rechthoekige CK 5864 in diep oceaanblauw. Het is trouwens gemakkelijk om uit te vinden welke kleur bij u past door hem online uit te proberen.
Elk verhaal heeft een einde, en zelfs modegoden als Calvin Klein hebben recht op een comfortabel pensioen. 2003 Klein en Schwartz verkochten hun imperium aan de PVH groep, die ook eigenaar is van o.a. Tommy Hilfiger. Er veranderde echter niets in de stilistische richting. En zo kunnen we blijven genieten van de puristische stijlen uit het huis van CK.
Tijdens de aankoop van een bril kunt u bij ons terecht met alle vragen zoals "de juiste Calvin Klein bril vorm" of "welke glazen komen in aanmerking voor mijn sterkte". Wij staan altijd aan uw zijde met onze gecumuleerde expertise in zonnebrillen en optische brillen, zowel als online opticien als in de analoge wereld. Kom naar een van onze winkels in de regio Hamburg voor een pasbeurt, professioneel en individueel advies of om te informeren naar Calvin Klein bril reserveonderdelen. Bovendien maken de gratis verzending, de gratis retourzending, het 30-dagen retourbeleid met geld-terug-garantie en de verschillende betaalmethoden uw aankoop bij ons eenvoudiger.
Als u een Calvin Klein bril online goedkoop kopen wilt, zijn wij het juiste contact om u dichter bij de unieke Calvin Klein bril ervaring te brengen. In onze brillen online shop vindt u een ruim assortiment Calvin Klein brillen voor dames en Calvin Klein brillen voor heren, allemaal met brillenpoetsdoekje en etui inbegrepen in de prijs. Het spreekt vanzelf dat elk paar in ons assortiment een echt en gloednieuw origineel is. Gebruikte producten en Calvin Klein kopieën met namen als "Calvin Cline" hebben geen plaats in ons magazijn.
Als brillen specialist voor de mode enthousiaste klanten, bieden wij, onder de claim "SEE AND BE SEEN", brillen aan tegen absolute spotprijzen. Ook brillen afgeprijsd van andere topmerken zoals Ray Ban, Gucci brillen, Prada zonnebrillen of Hugo Boss zonnebrillen evenals producten van de eigen brillen Sale zijn in onze online winkel tegen een unieke prijs te verkrijgen - evenals de Calvin Klein zonnebrillen natuurlijk.